Фріц Піаже
Що ж таке інтелект дитини? Це специфічна форма організації індивідуального пізнавального досвіду, що забезпечує можливість ефективного сприйняття і розуміння навколишнього світу.
Інтелектуальний
розвиток дошкільнят - багатогранний процес, пов'язаний з розвитком усіх сторін
особистості дитини, є найважливішою складовою частиною загального психічного
розвитку.
Це рівень і швидкість розумових процесів: здатність порівнювати, аналізувати, узагальнювати, робити висновки, розвиток мови і здатність до самонавчання.
Дуже важливо
допомогти дитині розвинути свій інтелект своєчасно.
Розвиток інтелекту
здійснюється в повсякденному житті, в процесі спілкування з дорослими і
однолітками, в грі, праці, різних видах продуктивної діяльності.
Заняття з розвитку інтелектуальних здібностей дітей ефективніше проводити у формі гри. Так засвоєння програми проходить набагато легше і швидше, діти менше втомлюються і більш тривалий час не втрачають інтересу до заняття.
Важливо навчити дітей грати в дидактичні ігри на розвиток пам'яті, сприйняття,мислення, тобто всіх розумових здібностей.
Як же розвивається мислення дитини різного віку від 1року до 7?
В кінці першого року життя, ближче до 2-х років переважає наочно-дієве мислення, дитина навчається через предмети і найголовнішим помічником виступає дорослий. З 2-х до 4-х років переважає наочно-образне мислення. Діти можуть вже уявляти в голові певні образи і з допомогою них аналізувати і робити висновки. І з 4-х до 7-ми років у дитини розвивається наочно- схематичне і словесно-логічне мислення.
Дошкільний вік, це свого роду платформа для отримання всіх необхідних знань в майбутньому. Саме в дошкільному віці відбуваються ті нейронні зв’язки, з яких в майбутньому розвиваються знання.
Наприклад у нас є «олівець» і
«малювати»- два нейрона, які розуміють ці поняття, коли вони з’єднуються між
собою виникає звя’зок «малюнок олівцем». Далі зв’язок розширюється: олівець червоний,
папір білий, малюнок гарний та ін.. І в дитинстві цей зв'язок має бути
максимально розширений. І тут часто деякі батьки плутають два показники, що
таке інтелектуальний розвиток і зазубрення. І починають вкладать в голову
дитини іноземні мови, таблиці, від множення до Мєнделеєва. Це і є підміна
понять. Ми повинні в дошкільному дитинстві розказати дитині, який різнобарвний
світ, які є іншомовні країни, який великий космос, познайомити з природою, з
музикою, зацікавити дитину і дати ту базу, на основі якої дитина сама зможе
робити висновки і буде мати бажання сама щось вивчати, розширювати свої знання
в тому чи іншому напрямку. Чим цікавіше буде закладена фундаментальна платформа
з якоїсь теми, тим більше буде бажання дитини розвиватись саме в цьому напрямку.
Саме з таких моментів і складається інтелектуальний
розвиток, не з готових знань, а з можливості їх набуття і розвитку.
Коментарі