Інтелектуальний розвиток дошкільників

 


Напевно, немає батьків, які б не хотіли, щоб їхня дитина виросла здоровою, щасливою, розумною і всебічно розвиненою. Проте не варто надмірно захоплюватися і завантажувати малюка усілякими заняттями та курсами, оскільки кожному віку відповідає свій рівень інтелектуального розвитку дитини.

    Фріц Піаже







   

     Що ж таке інтелект дитини? Це  специфічна форма організації індивідуального пізнавального досвіду, що забезпечує можливість ефективного сприйняття і розуміння навколишнього світу.

     Інтелектуальний розвиток дошкільнят - багатогранний процес, пов'язаний з розвитком усіх сторін особистості дитини, є найважливішою складовою частиною загального психічного розвитку. 

 

      Це рівень і швидкість розумових процесів: здатність порівнювати, аналізувати, узагальнювати, робити висновки, розвиток мови і здатність до самонавчання.

     Дуже важливо допомогти дитині розвинути свій інтелект своєчасно.

     Розвиток інтелекту здійснюється в повсякденному житті, в процесі спілкування з дорослими і однолітками, в грі, праці, різних видах продуктивної діяльності.

      Заняття з розвитку інтелектуальних здібностей дітей ефективніше проводити у формі гри. Так засвоєння програми проходить набагато легше і швидше, діти менше втомлюються і більш тривалий час не втрачають інтересу до заняття.

      Важливо навчити дітей грати в дидактичні ігри на розвиток пам'яті, сприйняття,мислення, тобто всіх розумових здібностей.



     Як же розвивається мислення дитини різного віку від 1року до 7? 

     В кінці першого року життя, ближче до 2-х років переважає наочно-дієве мислення, дитина навчається через предмети і найголовнішим помічником виступає дорослий. З 2-х до 4-х років переважає  наочно-образне мислення.  Діти можуть вже уявляти в голові певні образи і з допомогою них аналізувати і робити висновки. І з 4-х до 7-ми років у дитини розвивається наочно- схематичне і словесно-логічне мислення.

    Дошкільний вік, це свого роду платформа для отримання всіх необхідних знань в майбутньому. Саме в дошкільному віці відбуваються ті нейронні зв’язки, з яких в майбутньому розвиваються знання.

     Наприклад у нас є «олівець» і «малювати»- два нейрона, які розуміють ці поняття, коли вони з’єднуються між собою виникає звя’зок «малюнок олівцем». Далі зв’язок розширюється: олівець червоний, папір білий, малюнок гарний та ін.. І в дитинстві цей зв'язок має бути максимально розширений. І тут часто деякі батьки плутають два показники, що таке інтелектуальний розвиток і зазубрення. І починають вкладать в голову дитини іноземні мови, таблиці, від множення до Мєнделеєва. Це і є підміна понять. Ми повинні в дошкільному дитинстві розказати дитині, який різнобарвний світ, які є іншомовні країни, який великий космос, познайомити з природою, з музикою, зацікавити дитину і дати ту базу, на основі якої дитина сама зможе робити висновки і буде мати бажання сама щось вивчати, розширювати свої знання в тому чи іншому напрямку. Чим цікавіше буде закладена фундаментальна платформа з якоїсь теми, тим більше буде бажання дитини розвиватись саме в цьому напрямку.

Саме з таких моментів і складається інтелектуальний розвиток, не з готових знань, а з можливості їх набуття і розвитку.

 


Коментарі